دو هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و هزینه‌ای در قالب بودجه ۱۴۰۲ به خراسان جنوبی ابلاغ شد.  

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: از ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی، ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی است.

او با بیان اینکه این اعتبارات نسبت به پارسال رشد خوبی داشته است افزود: خراسان جنوبی با وجود اینکه نیم درصد درآمد‌های کشور را دارد، اما بیش از ۳ درصد اعتبارات کشور را دریافت می‌کند.  

جهانشاهی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌ها و منابع ملی در اختیار وزارتخانه‌ها استفاده کنند و پیگیر این موضوع باشند.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبارات شهرستانی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته که برای توزیع آن‌ها بیش از ۲۰۰ شاخص در نظر گرفته شده و سعی شده هرگونه اختصاص با رعایت اولویت‌ها انجام شود.

اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی طرح‌های پژوهشی استان

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اختصاص بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به طرح‌های پژوهشی خبر داد و گفت: این اعتبار به طرح‌های اولویت دار استان در حوزه‌های مدیریت آب، امنیت غذایی، اقتصاد دیجیتال، مسکن، اقتصاد مرز، معدن و محصولات کشاورزی تخصیص می‌یابد.


بیشتر بخوانید


 او همچنین با اشاره به مصوبات دو سفر رئیس جمهور به استان افزود: در سفر اول که ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ انجام شد توانستیم تا اسفند همان سال هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که به فعال کردن کارگاه‌های عمرانی استان کمک کرد.

جهانشاهی تصریح کرد: مجموع اعتبارات مصوب سفر اول ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در طول دو تا سه سال به استان اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور در ۲۴ آذر ۱۴۰۱ نیز با وجود اینکه تأکید بر پیگیری مصوبات سفر اول بود، اما اعتبارات خوبی به استان داده شد که بخشی از آن ابلاغ شده است و بخش دیگری را نیز به دنبال آن هستیم تا در وزارتخانه‌های مربوطه رقم را بالاتر ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.